zondag 28 september 2014

Mijn Favoriete Healty Snacks

De laatste tijd ben ik bezig om wat gezonder te gaan leven, ik ben de laatste jaren wat vorser geworden dan dat ik ooit was en die kilootjes mogen er dus weer af! Ik ben de laatste tijd dus een enorme fan geworden van blogs met veel gezonde recepten, gezonde snacks en fitness. Ik probeer op m'n eten te letten door niet meer snoepen, veel water drinken en de recepten van al die blogs die ik volg thuis ook te maken. Ik ben daarentegen niet helemaal omgeslagen want in het weekend eet ik gewoon lekker wat ik wil, maar wel met maten.. Vandaag ga ik wat favoriete recepten en snacks met jullie delen!


Water met citroen
Super simpel en ik vind het ook super lekker! Je weet natuurlijk al dat je per dag zo’n 2 liter water naar binnen moet krijgen. Met citroen geef je er niet alleen een extra smaakje aan maar het is ook nog eens goed voor je. Als jij je dag begint met een glaasje water met citroensap komt je spijsvertering goed op gang. Het is ook een goede manier om je lichaam te reinigen want het helpt bij het spoelen van gifstoffen en zo zijn er nog wel meer redenen. Onthoud wel dat je hierbij ook zo gezond mogelijk eet, anders heeft het niet zo veel zin.

Appel met kaneel
Dit is ook een hele simpele, snelle en vooral lekkere snack. Je snijd een appel in partjes en strooit er een beetje kaneel overheen. Een appel is natuurlijk gezond maar kaneel is ook heel gezond.  Kaneel heeft een geneeskrachtige werking en helpt met zo veel dingen. Het helpt bij een blaasinfectie, tegen acne, tegen eczeem, bij cholesterol verlaging, bij verkoudheid, bij afvallen, bij maagpijn, voor een frisse adem en zelfs bij wondjes. Wondermiddel? Misschien wel ja.

Simpele wrap met courgette, feta  en dille
Dit recept heb ik gevonden op “Lekker en Simpel” dus alle credits gaan naar haar. Dit recept is gezond, heel lekker en ook snel klaar. Ik heb dit van de week gemaakt en ik denk dat dit gelijk één van mijn favorieten recepten is.
Je hebt nodig:

~             Wraps
~             Courgette
~             Feta
~             Bosui
~             Crème fraîche
~             Dille
~             Peper

Je verwarmd de oven op 250 graden (of als je een grillstand hebt verwarm je die voor). Je smeert de wraps in met crème fraîche en daarbovenop strooi je alle overige benodigdheden (zo veel als jij lekker vind). Wanneer dit allemaal klaar is stop je de wraps 4 tot 5 minuten in de oven of onder de grill voor 2 minuten. Klaar is Kees, in tien minuten heb je een overheerlijke maaltijd op tafel! Makkelijk en gezond. Ik heb gesmuld van dit recept

Yoghurt met kaneel
Elke ochtend eet ik een kom yoghurt met Kellog’s en wat ik altijd deed om het wat zoeter te maken was een scheutje karvan cevitam limonadesiroop door de yoghurt omdat ik geen suiker wilde gebruiken. Nu ik weet dat kaneel toch wel een wondermiddeltje is doe ik er nu wat kaneel doorheen. Als ik tijd heb rasp ik een vers stokje kaneel tot er genoeg in zit en als ik snel moet zijn pak ik gewoon kant en klare poeder. Het geeft een hele andere smaak dan limonadesiroop maar ik vind het heerlijk!

Chiazaad
Dit zaad is misschien wel een beetje prijzig, maar je doet er wel lang mee. 'S ochtends een beetje door de yoghurt of een beetje door een lekkere gezonde smoothie. Chiazaad bevat heel veel magnesium, calcium, omega-3, eiwitten, ijzer, selenium, kalium en vezels. Ja, dit zijn aardig wat voedingsstoffen!
Hier moet je dus ook niet te veel van nemen, maar een klein beetje per dag of om de dag. Pas wel op, want deze zaden kunnen bijwerkingen hebben. Je kan er misselijk van worden, diarree van krijgen, winderig van worden en een opgeblazen gevoel van krijgen. Zodra je dit hebt moet je of minder nemen of stoppen.

Sporten
Dit is geen snack of recept, maar wel heel belangrijk. Ik ben nu sinds 2 weken in de sportschool te vinden en ik probeer 3 keer in de week te gaan. Heb ik geen tijd of red ik het net niet voor de sportschool dicht gaat, ga ik een rondje hardlopen. Ik ben deze maand lid geworden bij FitForFree, ik had de actie dat je je gratis kon inschrijven en tot oktober gratis kon sporten. Verder ga ik per maand 11 euro betalen dus duur is het niet.

Dit zijn een paar dingen die ik tot nu toe geprobeerd heb en heel goed zijn bevallen. Ik ga in ieder geval door met deze lekkere en gezonde snacks en recepten eten en ik zal er nog meer zoeken om met jullie te delen.


Wat zijn jullie favo healthy snacks ?
xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten