donderdag 1 januari 2015

Goede Voornemens 2015


Nu 2014 voorbij is en 2015 is aangebroken is het weer tijd voor de goede voornemens! Twee derde van de Nederlanders heeft goede voornemens voor het nieuwe jaar en ik ben daar één van. Elk jaar stel ik doelen voor het aankomende jaar en probeer die doelen te behalen. Toch is er elk jaar één doel die maar niet behaald wordt.

Ik heb niet veel goede voornemens, maar ik heb ze toch nog even op een rijtje gezet

Op nummer één staat toch wel gezonder leven.
Dit is hét doel wat altijd maar naar het volgende jaar schuift, daar ga ik nu echt verandering in brengen. Ik was drie maanden geleden al begonnen met dit voornemen, maar in december heb ik dit een beetje verwaarloosd (eigenlijk wel wat meer dan een beetje). December is niet de maand om gezond te leven naar mijn mening, alle lekkere chocolaatjes en koekjes en helemaal die gerechten de met kerst worden klaargemaakt! In januari wil ik weer volop gaan sporten, véél water drinken, niet meer snoepen, (groene) smoothies maken, superfoods eten en de hele rataplan.













Op nummer twee heb ik staan opleiding filiaalmanager afronden.
Ik weet niet of dit een haalbaar doel is voor 2015 aangezien ik net begonnen ben, maar ik zou het heel graag waar willen maken. Ik heb de afgelopen maand mijn kappersdiploma behaald en hoop zo snel mogelijk mijn eigen zaak te openen!

Op drie staat meer tijd vrij maken voor mijn blog!
De afgelopen maand was zo hectisch en omdat ik niet goed kan plannen schoot mijn blog er een beetje bij in. Hierdoor zijn er bijna geen artikelen online gekomen en dat wil ik vervolgens echt voorkomen. Ik wil beter gaan plannen en écht tijd vrij maken om te schrijven!


Dit zijn de voornemens waar ik me op ga storten dit jaar, maar ik heb ook nog een paar kleine voornemens. Ik ga ze toepassen, maar ik weet van mezelf dat dit voor korte duur is (bij de meeste dan).

Ik wil meer nachtrust krijgen.
Ik ben altijd zo moe. 's Ochtends niet m'n bed uit te krijgen en 's avonds wil ik niet slapen. Dit wil ik veranderen door toch optijd te gaan slapen waardoor ik meer nachtrust krijg en 's ochtends gewoon fris en fruitig op kan staan! Dit is een voornemen die waarschijnlijk voor korte duur is, maar ik ga m'n best doen!


Ik ga zorgen dat ik niet meer ga slapen met make-up op mijn gezicht.
Ik weet dat het heel slecht is, maar ik ben vaak gewoon te lui om het er af te halen. Het is zo weinig werk en kost absoluut geen moeite en toch laat ik het altijd zitten. Dit ga ik sowieso veranderen door simpelweg het gewoon te doen! Deze moet ik wel vol kunnen houden, zodra er een beetje routine in zit moet dit geen probleem zijn.

En als laatste wil ik georganiseerder leven.
Hier betrek ik echt alles bij. M'n kamer, m'n kledingkast, m'n tas maar ook vooral m'n hoofd!
Ik wil alles een vaste plek gaan geven en alles goed gaan indelen in m'n kamer zodat dat al een beetje rust geeft.. Ik heb het nu heel druk met school en krijg veel opdrachten tegelijkertijd en dat brengt chaos in m'n hoofd. Dit wil ik voorkomen door een to do lijstje te maken met wat ik elke dag moet doen! (Ook een voornemen die ik waarschijnlijk niet lang ga volhouden).

Laten we er een goed jaar van maken!
HAPPY NEW YEAR EVERYBODY

Geen opmerkingen:

Een reactie posten